Sunday, January 1, 2012

Vår nyårsmiddag!

Hade ni ett trevligt nyårsfirande igår? Vi hade det mycket trevligt hos våra vänner... det blev en riktigt smarrig 4-rätters nyårsmiddag!

Nyårsmiddag 2011/2012

Förrätt
Blinier med creme fraiche, röd lök och vegetarisk caviar (gjord på tång)

Huvudrätt
Soya- och ingefärsmarinerade quornfiléer (eller fläskfilé) med röd lök, paprika och fetaost

Ostbricka

Dessert
Parfait med ljummen hallonsås


Om vi var vakna till 12-slaget? Jodå, vi såg de sprakande fyrverkerierna medan barnen sov härliga till :)

God fortsättning på er allihopa!

8 comments:

  1. Härligt! Kan du tänka dig, jag var minsann också vaken (till efter 2.00-slaget)!! :-)

    ReplyDelete
  2. Åh vilken härlig meny, jag blir alltid lika glad när jag ser vegetariska matsedlar, så jag kan sno åt mig massa inspiration :) Låter verkligen trevligt!

    ReplyDelete
  3. Låter som en absolut underbar nyårsmeny,
    den skulle min vegetariske sambo gilla.
    Får bjuda på det någon dag.

    ReplyDelete
  4. Vilken härlig nyårsmeny! :D Det ser ut att ha varit jättegott!
    Åh tack fina du! Jag längtar verkligen nu tills det börjar synas mer och mer och tills man känner ordentligt första gången :D Tack för att du finns om jag behöver råd och tips! Kram

    ReplyDelete
  5. Er meny får mig att vilja fira nyår igen!
    Kul att se en helvegetarisk meny, inte så ofta det händer.

    Tängkaviaren tycker jag smakar riktigt bra (som ändå äter vanlig också).

    Bra jobbat, ni höll er vakna! ;)

    ReplyDelete
  6. Åh.. den där deserten ser ju inte lite god ut... så smarrigt det ser ut!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...