Thursday, April 19, 2012

Bloggen anmäld till Lotteriinspektionen

"Avundsjuka eller missunnsamhet är en varaktig känsla där den enskilde har negativa tankar, känslor av otrygghet, rädsla, och ångest över en förväntad förlust av något den värderar, särskilt i förhållande till ett mänskligt samband.

Avundsjuka är en välbekant upplevelse i mänskliga relationer. Det har observerats hos fem månaders gamla spädbarn och äldre. Vissa hävdar att avundsjuka finns i varje kultur, medan andra menar att avundsjuka är ett kulturspecifikt fenomen." (Källa)

Bildkälla

Lotteriinspektionen kontaktade mig idag för att jag har anordnat tävling eller spel utan tillstånd som de så fint kallade det. Anmälan kom in anonymt, så synd. Hade gärna velat veta vem det var.
Ni behöver absolut inte oroa er för det händer ingenting med mig eller bloggen utan jag erhöll en erinran om lotterilagens bestämmelser. Punkt slut.

Så mina kära läsare, nästa tävling jag anordnar kommer att vara förknippad med en slags prestation, dvs ni kommer att få ge tips, skriva en slogan eller liknande för att vinna. Funkar finfint för mig, hoppas det gör detsamma för er!

När kommer nästa tävling på bloggen? Imorgon är planen, så håll utkik. Då kan ni tävla om ett riktigt fint pris! :)

Skrev i gårdagens blogginlägg om hur underbara ni alla mina kära läsare är. Det tål att upprepas. Här kommer en favorit i repris igen!

Vilka underbara läsare jag har som ger mig feedback som kommentarer här på bloggen och via e-post med finfina mail men även på Facebook där jag också finns! Ett stort tack till er, ni förgyller min tillvaro och gör det så mycket roligare att blogga! :)

27 comments:

  1. Herreminpåve, att folk orkar. Jag tycker att din blogg är helt underbar och kikar in här jätteofta :)

    Kram

    ReplyDelete
  2. Det är väl någon som är avundsjuk på att du har en toppenfin blogg, är vacker, kan skriva bra eller något annat. Håller med Anna i kommentaren ovan: att folk orkar!? Det är väl bäst att jag också ser till att följa lagen då. Himmel! Kram och stå på dig!

    ReplyDelete
  3. Fy sjutton vad tråkigt! Det är så tråkigt med missunnsamhet. Jag tycker ändå att matbloggsvärlden eller vad man nu ska kalla det är väldigt förskonat mot dåliga attityder över lag. Läser en del andra bloggar som får väldigt mycket "skit".

    Jag som hade tänkt fixa tävling snart ska tänka på detta också. Man måste ha någon form av motprestation för att det ska vara godkänt?

    Kram /E

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, Emma någon form av prestation där man avgör vem som vinner. Alltså lotten får ej avgöra vinnaren, kram!

      Delete
  4. Ooops! Detta har hänt fler dig i dagarna. Hörde om det på fb. Tänk vad lotteri-inspektionen får att göra om de ska ringa alla som håller tävlingar.

    Kram Malin

    ReplyDelete
  5. men herrejisses så otäckt och heder och kramar till dig för att du tar det så bra - stå upp och jag säger bara ..
    "den som först blir arg förlorar" :)
    så med andra ord räcker det med att du fråga vilka färger svenska flaggan har? måste nog läsa på innan jag vågar mig på ...
    hade tänkt skriva något annat men det tog liksom lite stopp ..
    Kram /Kersin

    ReplyDelete
  6. Men så tråkigt, att folk orkar! Missunnsamhet är en ond frukt.
    Skönt att höra att du verkar ta det på ett bra sätt ändå för din blogg är väldigt inspirerande!

    Kram, Agneta.

    ReplyDelete
  7. Hej vännen! Ha ha skojar du eller? Måste ju vara någon som är avundsjuk på din blogg och som aldrig vinner något vilken mupp = ) Kramar

    ReplyDelete
  8. gu helt otroligt va folk håller på med,har dom inga egna liv.
    Det bra stå på dig,låt ingen trycka ner dig.

    ReplyDelete
  9. SJUKT beteende tycker jag! Du är KANON och det finns dumma och korkade människor där ut men du skit i dem.
    Kramar i massor vännen!!

    ReplyDelete
  10. Det är så trist när folk ska hålla på att hoppa på andra sådär, tur att det inte fick några konsekvenser iaf :) Ser fram emot nästa tävling!
    Håller med, dieter är inget som funkar enligt mig. Man vill ju kunna njuta av livets goda men äta sunt och motionera, jag skulle aldrig kunna utesluta något. Men finns ju så många som äter enligt dessa dieter och de uppskattar verkligen tipsen :)

    ReplyDelete
  11. Har sett detta på flera bloggar senaste veckorna. Tror det är någon som letar runt efter tävlingar och anmäler dom... Men är lagen sådan så är den men ändå trist!

    ReplyDelete
  12. Suck att folk bara orkar : ( Jag följer kommer gärna den 2 juni : ) ska bli så kul kram Sofia

    ReplyDelete
  13. Folk är så tröttsamma. Det var nog någon som var avundsjuk för att de inte vann. Kul med tävlingarna i alla fall. Fin blogg.

    ReplyDelete
  14. Så trist och så småaktigt. Inte värt att lägga någon större energi på eller hur. Hoppas allt är ok med dig. Kram

    ReplyDelete
  15. Fy sjutton vad trist. Ja det är väl bäst att man ser över sina tävlingar, har sett fler som råkat ut för samma sak. Fattar bara inte hur en del folk orkar bråka om allt.. grr.. Stå på dig vi gillar dig, med eller utan lotterier ;)Kram

    ReplyDelete
  16. Det är helt sjukt! Men jag fattar inte hur det kan vara ett brott att lotta ut något utan motprestation. Är man inte bara en mycket snäll människa då?! Jag tycker i alla fall du är det! Kram vännen.

    ReplyDelete
  17. Men herregud!!! Det var nog det värsta jag har hört! Vad har man för vinning av det? Det finns andra saker på internet som borde anmälas som exempelvis mobbing, trakasserier och dylikt! Ja då är det väl snart förbjudet med tävlingar i bloggvärlden. Jag uppskattar verkligen alla tips du ger och jag blir lika glad varje gång du uppdaterat härinne, låt inte den här historien smitta av sig i köket utan försök vänd på det till något positivt:) EN STOR STYRKEKRAM!

    ReplyDelete
  18. Tråkigt att någon orkar lägga sin energi på något sådant här! Som om det inte finns viktigare saker att koncentrera sig på! Fortsätt du som förut, jag gillar dig och din blogg så mycket! Stor kram!

    ReplyDelete
  19. Oj, vad konstigt!Det är absolut avundsjuka som talar här. Fe på dig som gör så här!!!!!1111

    ReplyDelete
  20. Men hur orkar folk? Jag kan inte förstå att något tar sig tiden att hålla på sådär! Nä, dagens kaktus till den handlingen.

    KRAM!

    ReplyDelete
  21. Verkligen småaktigt... Har folk inget bättre för sig? Stor kram till dig!!

    ReplyDelete
  22. Ojojoj, tänk att det finns människor som inte har mer i livet att oroa sig för än bloggare som lottar ut vinster... Tycker i alla fall att du tar det på ett väldigt bra sätt Amy, all heder till dej vännen.

    Kramar från Mårtenssons

    ReplyDelete
  23. Trist, men är du säker på att någon har anmält bloggen dit, det kan ju vara så att de kör någon sorts drive. Det hände nämligen mig, jag torskade för bildstöld, betydligt mindre angenäm. Slarvigt av mig, men det är mycket man ska ha koll på då man är publik, men alltid lär man sig något nytt under resans gång.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Helt säker Moma, när jag pratade med handläggaren frågade jag nämligen just detta. Handläggaren meddelade att tipset kommit in anonymt via deras hemsida och de var alltid tvungna att handlägga tipsen även om det bara skulle gälla en tävling på ex 50 kr värde.

      Delete
  24. Man får väl tänkta att det är mer synd om den personen som bemödade sig med detta....tänk vilket trist liv den måste ha som orkar bry sig om sånt...

    ReplyDelete
  25. Men suck. Ska man skratta eller gråta? Säger som de andra, det måste varit en person som har ett riktigt riktigt tråkig liv.
    Vi är på din sida iallafall, och nu har vi alla lärt oss vad som gäller.

    kram på dig!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...