Thursday, April 26, 2012

Sänker choklad verkligen kroppsvikten?

Som matbloggare får man testa på lite smått och gott emellanåt, i detta inlägg kommer ett litet smakprov.

Nyligen lanserade Kiviks Musteri en sommarsoppa med smak av söta hallon och syrlig rabarber. Ett härligt mellanmål att servera väl kyld en varm sommardag. Soppan går även bra att värma om man så önskar. Tillsammans med den här nyheten fick jag även en värdecheck för att prova just den här soppan (eller något annat ur deras sortiment!)

Har någon av er testat Kiviks nya soppa och i så fall tyckte ni att den var god? Vi tyckte den var mycket god!
Bildkälla

Från Kiviks Musteri kommer även nedan härliga ciderflaskor!
Astrakan Äppelcider torr passar till klassisk svensk husmanskost.
Astrakan äppelcider halvtorr passar till kryddstarka rätter (asiatiskt). Fruktsötman dämpar hettan på ett bra sätt.  
Williams päroncider halvtorr passar bra till buffébordet, tapas och gärna till ostbrickan. Astrakan fläderblom halvtorr passar bra till bärdesserter såsom jordgubbscheesecake.

Även några recept hängde med det här paketet som ska testas framöver!
Bildkälla

Från dryck till något helt annat, nämligen ginsengkola! Ginsana Tabs är Sveriges första tuggbara ginsengkola. Förutom att smaka gott höjer kolan även prestationsförmågan och håller energin uppe hela dagen. De tuggbara kolorna har smak av apelsin som kommer från naturlig apelsinolja. Förpackningen innehåller 30 kolor och är lätt att ta med sig. De smakade gott men ät de inte innan du ska lägga dig! Då kanske du inte somnar... ;)
Bildkälla

Goda nyheter för alla oss chokladälskare. Nu kommer nämligen ännu en studie som visar att choklad är bra för oss. I GP den 27 mars kan vi nämligen läsa att forskare vid University of California at San Diego i USA har kommit fram till att regelbunden konsumtion av choklad hänger ihop med ett lågt BMI. Mörk choklad innehåller antioxidanten catechin som kan tänkas minska kroppsvikten. Läs hela artikeln från GP här.

Eguale Mintcrisp är en mörk chokladkaka med 61% kakaohalt smaksatt med mintcrisp som ger en frisk och spännande smakupplevelse. Chokladen innehåller finaste kakao från Bolivia samt rårörsocker från Filippinerna, utan emulgeringsmedel eller andra tillsatser. Eguale har både kaffe, te och choklad som är fairtrademärkt.

Rättvisemärkt kaffe och choklad.

12 comments:

  1. Yes choklad : ) choklad choklad : ) kram Sofia

    ReplyDelete
  2. Jag har inte testat den där soppan ännu (fanns inte i min butik)men jag har testat krämerna och de var fakriskt ingen höjdare. Trist hade väntat mig mer. Ciderflaskorna har jag tjuvsmakat på någon men tänkte också jag skulle testa något av recepten. Chokladen låter grymt god, jag älskar mintchoklad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inget slår hemmagjord kräm, men bra att variera sig. Chokladen kom idag så jag har ännu ej testat den :)

      Delete
  3. Hallon och rabarbersoppan låter god! Choklad är både gott och hälsosamt :) Kram till dig Amy!

    ReplyDelete
  4. Det där med choklad låter toppen, det tar jag till mig ;) kram Diana

    ReplyDelete
  5. Den sommarsoppan verkar ju jättegod, har inte sett den i butik än men ska leta lite mer noga nästa gång! :)
    Ja visst är det härligt att värmen kommer mer och mer nu och jag hoppas liksom du att den är här för att stanna :D
    Haha jadå det kommer bli ännu jobbigare, det vet jag! Men jag har en känsla av att jag inte kommer behöva på övertid iaf. Men bara en känsla jag har :)
    Njut nu av långhelg! Kram

    ReplyDelete
  6. Eguale är god choklad, har inte provat just denna du beskriver.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...