Saturday, April 21, 2012

Vinn Nigellas kokbok!

Nu är det dag igen för en tävling på bloggen! Jag tävlar ut Nigella Lawsons bok NIGELLA- Kort och gott (254 sidor).

Nigella Lawson är en av de mest populära av dagens unga brittiska tv-kockar. Nigella får oss att längta till köket med alla dess dofter och smaksensationer. Hennes recept är chosefria, originella och enkla att laga till. Hennes mat är anpassad till dagens livsstil: den går att snabbt laga efter en lång arbetsdag men är också lustfylld att leka fram under veckoslutet tillsammans med barnen och vännerna.

Boken Nigella - Kort och gott är ljuvlig läsning, rikt illustrerad och lika färgstark som författarinnan själv. Här finns recepten du behöver för tv-kvällen, partyt och bjudmiddagen, samt den ultimata tröst- och snabbmaten.

Bildkälla

För att vara med i tävlingen:
1. Titta runt på min blogg och kommentera i detta inlägg om vilket recept/steg-för-stegbeskrivning som är din absoluta favorit. Kan vara dryck, mat, godis ja allt som finns hos Amy's piece of cake! Skriv en motivering om varför just det receptet/steg-för-stegbeskrivningen är din favorit.

2. Dela favoritreceptet/steg-för-stegbeskrivningen från bloggen till dina vänner på Facebook med kommentaren "Detta är mitt favoritrecept/favorit hos Amy's piece of cake" och gärna även med din motivering. (Dela via facebook-ikonen som finns längst ner på varje blogginlägg.)

Tipsa gärna vidare om tävlingen till dina vänner och bekanta (det är dock inget krav)! OBS! Tipsa då om detta inlägget dvs att man kan vinna boken. Det är inte tillåtet att rakt av kopiera recept (text och bilder) från min bloggen och lägga upp på era bloggar!

Bästa motiveringen vinner boken! (OBS! Jag fattar detta beslutet och det kan inte överklagas på något vis!)

Sista dag för att tävla är fredag 4 maj kl 22.00. Vinnaren meddelas lördag 5 maj.

Lycka till!

14 comments:

  1. Vilken härlig tävling! Nigella är en av mina absoluta kock-favoriter och har varit det i många år!

    - Mitt favoritrecept är http://amyspieceofcake.blogspot.se/2012/03/dumlekakor-som-alskas-bade-av-stora-som.html?spref=fb med motiveringen; Anledningen till att just detta receptet är min favorit är för att dumlekakor är himmelskt goda! De är superlätta att göra, går snabbt och kan lätt frysas in. Helt enkelt perfekta! Jag har delat detta på FB (Ingrid Sahlqvist)

    - Jag har tipsat vidare om tävlingen här; http://p0llys.blogg.se/tavlingar/2012/april/jag-tavlar-om-boken-nigella-kort-och-gott.html

    Kram, Ingrid

    lilla_ingrid1@hotmail.com

    ReplyDelete
  2. Mitt favoritrecept är smarrigt LCHF bröd med feta
    älskar den osten plus en härlig deg att bearbeta!
    Tyvärr gått upp mycket i vikt så tänkte ju testa LCHF
    hoppas den dieten för mig ska bli en riktig lyckträff!

    Har delat favoritreceptet från bloggen till mina vänner på Facebook med kommentaren och min motivering.
    Har även tipsat alla mina 70 vänner om tävlingen!

    Hälsningar
    Elisabet A.
    in_cava_vita@hotmail.com

    ReplyDelete
  3. https://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1416849716

    Via den här länken kan du se att jag tipsat på Facebook.

    Hälsningar
    Elisabet A.
    in_cava_vita@hotmail.com

    ReplyDelete
  4. Detta är mitt favoritrecept : http://amyspieceofcake.blogspot.se/2012/02/hasselnotscupcakes-med-nutellafrosting.html . Älskar choklad , hasselnötter & Nutella :D Så detta är ett recept jag bara måste testa ! Har delat receptet på fb :) (Nathalie Eriksson) Jag skulle vilja vinna Nigella Lawsons bok då jag älskar hennes program som går på nätterna på 7an . Skulle absolut vilja testa hennes recept ! Delar tävlingen på fb :) (Nathalie Eriksson) miniinatta@hotmail.com

    ReplyDelete
  5. 1. http://amyspieceofcake.blogspot.se/2012/01/naan-ett-valkant-och-populart-indiskt.html
    Har inte testat detta men kommer att göra det, för det såg så himla gott ut & tror detta är nått som dottern med skulle gilla
    2. Delat på FB (Sara Elisabeth Norberg) bus_ara@live.se å delat på min blogg http://sahara1983.blogspot.se/2012/04/naan-ett-valkant-och-populart-indiskt.html

    Min Mail saranorberg@hotmail.se

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Sara, vänligen hänvisa till detta inlägget på din blogg och ej kopiera av hela mitt recept med text och bilder! Det är ej tillåtet och strider mot upphovsrättslagen. Tack på förhand.

      Delete
  6. Hej Amy! Jag vet inte om det räknas fast det kvittar .. Jag kan inte nog glädjas över recept och förklaringen över hur man gör tårta med sugarpaste .. Inlägget innehåller ju dessutom förklaring om spackling och anslagen till tårtor och de olika stegen pch för mig och fler tror jag så är det en väldigt bra beskrivning. Som baktokig så älskar jag detta :)
    http://amyspieceofcake.blogspot.se/2011/09/hur-gor-man-en-tarta-i.html
    Jag delar på FB strax och hänvisar till inlägget och påpekar att de sk kolla efter mitt favoritinlägg om hur man gör världens vackraste tårta :) har en ungdom hör som ska få önska nämligen!
    Ja, Nigella - undebar, min favorit. Jag brukar göra hennes LemonCurd pavlova och den är som en dröm :)
    Hennes böcker är lite som poesi.

    ReplyDelete
  7. Delade offentligt Amy, men kolla så det är rätt. Länkade till mitt tårtfavoritinlägg :)https://www.facebook.com/kerstin.jonsson?ref=tn_tnmn

    ReplyDelete
  8. den står redan i vår bokhylla, men den som vinner boken kan verkligen skratta sej lycklig. I den finns bl.a receptet på världens godaste risotto och en sanslöst god chokladkaka...

    ReplyDelete
  9. Tipsat här

    http://molnboanna.blogg.se/2012/april/nigellas-kokbok-45.html

    Är inte med och tävlar då jag redan har denna bok

    ReplyDelete
  10. Jag fastnade direkt för detta recept: http://amyspieceofcake.blogspot.se/2012/04/falooda.html. Har aldrig hört talas om falooda, men det bara MÅSTE jag prova. Låter så ljuvligt gott och spännande med alla nya ingredienser jag aldrig ens hört tals om. Nybliven yogis som jag är lockar det mesta med Indien. Vill veta MER, MER, MER! Dessutom är Nigella så underbart inspirerande och jag kan inte förstå att jag inte har en enda kokbok med henne. Jag må inte vara någon mästerkock, men jag är en hejare på att köpa kokböcker och att läsa dem:)

    ReplyDelete
  11. Självklart vill jag vara med och fajtas om Nigella-boken, så jag har givetvis delat ett recept på fejjan.

    Mitt favorit-recept är egentligen två nämligen
    Palak paneer - indisk färskost med spenatröra & receptet på själva osten. Är helt galen i ost och kan inte hålla mig från att beställa ost när vi köper hem indiskt. Nu kan jag ju prova att göra min egen. Dessutom med spenat - en av mina favorit grönsaker då den innehåller massor av folsyra, något som jag behöver peta i mig lite extra av.

    Tusen tack för att du bjuder på indisk inspiration då det finns alldeles för lite av den varan i "vanliga" receptforum :)

    ReplyDelete
  12. Som Paola Al på Facebook jag delat,
    drömt mig bort i bloggen och valt & velat ...
    Så mycket gott, fint, spännande och nytt
    - här blir det aldrig nån mer tråkigt pytt.
    Palak Paneer är en favorit sedan jag i Indien var,
    ett kulinariskt minne som för alltid kommer att stanna kvar.
    Mjölkig ost och mild spenat,
    kryddor & chili - äkta lycka på ett fat.
    Ingen tur dock jag haft när jag rätten på restaurang beställt,
    det är nästan så jag maten i slasken hällt.
    Snart ska jag efter ditt recept lyckan pröva,
    förmodligen kommer jag att behöva jag öva och öva!
    Tack för en härlig tävling med fin pris,
    jag håller nu tummarna och säger: God spis!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...