Sunday, February 2, 2014

Reportage i tidningen Hembakat!


Den kom ut för några dagar sedan, tidningen Hembakat där jag och bloggen är med i ett reportage på 5 sidor. Har ni inte redan köpt den tycker jag ni ska göra det!
Den ambitiösa journalisten Irmi Persson besökte mig i vårt hus i september månad om ni minns det. Reportaget handlar om att baka med chili vilket inte är konstigt för en indiska som praktiskt taget har chili i det mesta i matväg. :)

One of Sweden's largest baking magazines, Hembakat, came out this week and there is an article with med and the blog in it. We got 5 pages, yay!
The ambitious reporter Irmi Persson visited me in September at our house to do the interview. It's about me baking with chili which is really common if you are an Indian. Yes, we have chili in almost everything we eat. :)

Vissa av bakverken finns redan på bloggen; scones med västerbottenost & paprikakräm, kakor med chili- och hallonsylt och chokladkaka med apelsingrädde. Sista sidan med mina chocolate chip cookies med havregryn tog jag inte med och de kommer senare på bloggen. Önskar er en riktigt trevlig söndag, kära läsare!

Some of the things shown in the magazine are already on the blog; Chili Scones, Chili and Raspberry cookies and chocolate cake with orange cream. The last page with my Chocolate Chip Cookies will come on the blog in the near future, I know many of you have been waiting for them. Wish you a pleasant Sunday!

24 comments:

  1. Vad fint kompis, och vad snygg du är på bilden! Jag ska köpa tidningen imorgon! Kram, och grattis!

    ReplyDelete
  2. Så kul Amy!! Stort grattis! Då måste jag ju faktiskt köpa tidningen. Ha det bra! Kram!

    ReplyDelete
  3. Vi fick låna tidningen av en jobbkompis till Anki och såg det fina reportaget om dej, häftigt! Stort grattis, så väl värt för dej!
    Ha en fin vecka,
    kramar

    ReplyDelete
  4. Härligt vännen, jag är så glad för din skull. Kram!

    ReplyDelete
  5. Trevlig läsning! Fick tidningen av min mamma idag. Ska absolut testa något/några av recepten. Bra tidning för övrigt. Brukar hitta många trevliga recept och reportage.

    ReplyDelete
  6. Nice, detta måste jag läsa!

    ReplyDelete
  7. Gissa vem som springer in i affären och köper en tidning i morgon! :) Jag , såklart! Så nyfiken jag blir att läsa reportaget om dig. Vad kul Amy!
    Sen jag var i Pakistan, tvekar jag inte en sekund på att det inte går att använda chili till precis allting...hihi! Kram vännen

    ReplyDelete
  8. Åh den måste jag bara köpa! Vad roligt att få läsa om dig!! Stor kram/ Caroline

    ReplyDelete
  9. Coolt! Bra jobbat :)

    ReplyDelete
  10. Vad roligt, jag visste redan innan den kom ut att du skulle vara med :-)

    ReplyDelete
  11. Vad roligt! Den måste jag ju läsa :) Kram Sandra

    ReplyDelete
  12. Vad roligt med chilitema! Jag älskar chili:) Jag ska testa något av dina recept en dag!

    Mvh
    Josefin, The everyday sweet life

    ReplyDelete
  13. Så himla roligt! Grattis! Vilket fint reportage och bilden på dig är superfin! Kramar.

    ReplyDelete
  14. Vad roligt! Grattis! Vilket fint reportage och bilden på dig är superfin! Kramar.

    ReplyDelete
  15. Jag blev så glad när jag såg att du var med i tidningen! Älskar för övrigt den tidningen, finns alltid så mycket gott där i.

    Du är ju så vacker Amy! <3

    Kram kram

    ReplyDelete
  16. Så roligt! Inte illa med fem sidor!! Whoop!

    Kram

    ReplyDelete
  17. Kul! Det ser ut att vara ett fint reportage!

    ReplyDelete
  18. Detta är ju jättehäftigt! Jätteroligt :D

    ReplyDelete
  19. Så himla kul och vilken fin bild på dig. Du är lika vacker på bild som i verkligheten. Chili är underbart och jag gillar det verkligen i hallonsylt. Det höjer smaken och gör den extra god. Jag har chili i körsbärssylt, eller choklad eller lakrits. Det finns så många härliga smakkombinationer. Kram till dig, du kryddiga! Grattis till fint reportage!

    ReplyDelete
  20. 👍 Grattis Amy! Reportaget ser jättefint ut!

    Kram!

    ReplyDelete
  21. Nu äntligen har jag köpt tidningen och läst den mycket fina artikeln. SÅ roligt! Grattis till dig och tack för alla fina recept. Har ju en god vän som älskar chili och odlar en hel del själv så jag ska nog tipsa om din sajt och om tidningen till honom också. Kram till dig!

    ReplyDelete
  22. Vad roligt! :D Min prenumeration på Hembakat har precis gått ut, så har inte läst nya numret, men nu måste jag ju ta och köpa den. Stort grattis! :)

    ReplyDelete
  23. Det är verkligen ett superfint reportage om dig och dina bakverk med chili i. Jag gillar den tidningen skarpt!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...