Sunday, April 8, 2012

Vinn indiska kryddor!

För det första, vad tycker ni om min nya header? Var ärliga för jag vill ha er åsikt oavsett om det är ris eller ros! Det är svårt det här med header och inte bara det utan även vilken layout man ska ha på bloggen. Som sagt var ärliga och har ni tips och trix tar jag tacksamt emot dessa också.

***
Nu till tävlingen. Jag har förstått att det är många som vill ha indiska kryddor därute. Lagar ni mycket indisk mat? Ni har väl inte missat att jag har en kategori här på bloggen som heter indiskt? Här kan ni få inspiration till indisk mat och andra tips som har med den indiska matkulturen att göra.

Tävla hos Amy's piece of cake för att vinna dessa indiska kryddor! Sista tävlingsdag är onsdag 18 april kl 21.00.

Vinsten i denna utlottning är följande:

- 1 burk med hing (asafoetida) 100 g (Vilket räcker länge kan jag garantera, normalt använder man ca 1 krm för en måltid till 4 personer.)
- 1 paket med Tea masala 50 g som du kan göra äkta indisk masala chai.
- 1 paket Pilau Biryani mix 50 g som du kan göra den goda risrätten biryani.
- 1 Spice pack 220 g innehållandes indiska lagerblad, muskotnötter, stjärnanis,  kardemummakapslar, kryddnejlikor, svartpepparkorn och kanelstänger som är själva basen i många indiska rätter.

Du som har blogg gör följande:
1. Gilla Amy's piece of cake på Facebook
2. Följ Amy's piece of cake via Bloglovin
3. Tipsa om min tävling på er blogg med ovan foto + text infogat (via t ex ett nytt inlägg).
4. Välj ut en indisk rätt här på bloggen som ni skulle vilja laga och kommentera i kommentarsfältet vilken rätt det är!

Du som inte har en blogg gör följande:
1. Gilla Amy's piece of cake på Facebook
2. Kommentera och 3. dela med dig av tävlingsbilden på Facebook.
(Bilden finns redan upplagd så det är bara att trycka på dela. OBS! Tänk på att jag måste kunna se att du delar bilden dvs du får ställa in public/offentligt vid delningen.)
Det är inte tillåtet att ha en profil där man inte har några vänner och dela för då förloras vitsen med att dela tävlingsbilden!
4. Välj ut en indisk rätt här på bloggen som ni skulle vilja laga och kommentera i kommentarsfältet vilken rätt det är!

Sista dag att tävla är onsdag 18 april kl 21.00.

Lycka till!

30 comments:

  1. Mycket fin header Amy scrapblog funkar inte än måste hänt nåt Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, konstigt att scrapblog strular... det var ett jättebra program annars kram vännen!

      Delete
  2. Dhokla skulle jag vilja laga <3

    ReplyDelete
  3. Palak Paneer skulle jag laga utan tvekan, med hemlagad paneer såklart; en av mina indiska favoriträtter - mild men smakrik. (I kött-, fisk-, och kycklingrätter brukar jag annars föredra Madras-hetta!)

    ReplyDelete
  4. Anna Berglund-LundkvistApril 8, 2012 at 11:17 AM

    Klart jag är med. Gillar och delar på fb - anna Berglund-Lundkvist

    Rajmah tycker jag lät så gott och det skulle jag vilja prova.

    anna.berglund70@yahoo.se

    ReplyDelete
  5. Palal Paneer skulle jag laga, med hemlagad paneer såklart - en av mina absoluta favoriter. Smakrik fast mild, och jag brukar annars föredra Madras-hetta :)

    Gillat på FB: Paola Allegrini

    p_allegrini[at]hotmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fånigt med stavfel ... palaK ska det ju va'!

      Delete
  6. Färsk indisk pickles tycker jag låter gott
    Gillar och delar på facebook

    Anette Eriksson
    manettan@gmail.com

    ReplyDelete
  7. Gillar på FB och delat.
    Följer på Bloglovin nr 34

    Sugen på en KULFI! Mmmm!

    Elisa Huolman
    nordelia@live.se

    ReplyDelete
  8. Jag gillar, följer och länkar med bild på min blogg.

    Din header är jättefin men texten är en aning svårläst mot bakgrunden. Jag vet inte hur snyggt det är med en ljus text mot den bakgrunden, men OM du skulle ändra något så vore det kanske detta. MEN... jag tycker att headern är superduperfin!

    Kram och tack för roligt tävling!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja just det - palak paneer skulle jag liksom flera andra välja! Det är en favorit i den indiska matfloran!

      Delete
  9. SV: Tack vad snäll du är!
    Hoppas att du med har haft en bra påsk.
    Vi tycker indiskt är så gott, kanske borde vara med och tävla då..;)

    ReplyDelete
  10. Jag hade nog testat en Palak paneer. Är en sucker för gräddiga såser. Älskar tex Chicken tikka och masala.

    När det gäller headern så kanske texten skulle ligga under bilderna. Lättare att läsa vad det står.

    Kram på dig!
    /Malin

    ReplyDelete
  11. 1. mums familjen gillar dig på fb

    2. det var 35 som följer din blogg då vi tryckte följa

    3. http://mumsfamiljen.blogg.se/2012/april/vinn-hos-amy-18-april.html

    4. detta såg så mums mums ut tyckte vi----Aloo paratha

    mumsfamiljen@hotmail.se

    ReplyDelete
  12. Det är ju grymt och jag gillar det.

    ReplyDelete
  13. Jag vill vara med :-D

    Jag gillar dig på Facebook! Jag följer dig på Bloglovin och har bloggat om tävlingen här:
    http://xn--bstatipsen-q5a.bondmoran.nu/?p=558

    Det recept jag tänker testa är: Palak paneer, det såg sjukt gott ut och dessutom älskar jag spenat :-)

    Fast det blir inte JAG som testar för jag är usel i köket. Men min dotter är duktig och lagar all mat här hemma. Hon gillar att testa nya saker.

    Kram
    Bondmoran
    www.bondmoran.nu
    bondmorans@hotmail.se

    ReplyDelete
  14. Palak paneer !!! Så himla gott!! Äter det ofta då vi e ute!!

    Hengi Hengy på FB har delat ditt inlägg!!

    Hengameh_85@hotmail.com

    ReplyDelete
  15. Jag är med!

    Gillar på Fb (carola lInd)
    Blev följare # 38

    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/april/indiska-kryddor.html

    Jag skulle (eller kommer att laga) http://amyspieceofcake.blogspot.se/2012/01/indisk-afton-med-bhajiapakora-och-en.html

    carola(at)officefixarna.com

    ReplyDelete
  16. Jag vill jättegärna vara med och tävla om spännande indiska smaker. Jag gillar ju på fb och följer via bloglovin sedan tidigare. Ska försöka länka i min blogg men just nu krånglar den som bara den så jag vet inte vad som hänt. Har delat på fb i alla fall. Jag skulle också gärna laga panak paneer och hoppas på att få lite indisk matlagningskurs fram över ;).
    Headern ser jättebra ut, enda något negativa är att texten blir lite svårläst.

    ReplyDelete
  17. Gillar på FB, har delat på min blogg (http://benzaas.blogspot.com) och det recept jag fastnade för var Dhokla. Kommer jag garanterat testa snart. Blir nog extra kul då jag nyligt lärt känna en som är från Indien, hon kommer nog uppskatta att jag lagar lite indisk mat (hon äter här rätt ofta).


    Ps: Gillar din header, det var den som fick mig att stanna på din blogg och läsa vidare :)

    ReplyDelete
  18. Har tipsat om din tävling här

    http://molnboanna.blogg.se/2012/april/indiska-kryddor-184.html

    ReplyDelete
  19. Tipsat här

    http://molnboanna.blogg.se/2012/april/indiska-kryddor-184.html

    ReplyDelete
  20. jag är med
    gilar fb annica karlsson

    delar tävling på min blogg http://flinkan69.bloggplatsen.se/

    min favvo rätt är Rajmah
    annica@flinkens.com

    ReplyDelete
  21. Hej! Jag gill bade på FB blev följare 190) och bloglovin - blev följare nr 41!
    har gjort ett inlägg här : http://thebaglady.se/2012/04/11/indisk-mat/
    jag är inte någon van kocka vad gäller indisk mat så jag hoppas på Rajmah - det låter väldigt gott. Har ätit på indiska resturangen men inte provat själv så dettta känns spännande och nytt för mig :)
    Hoppas hoppas!

    ReplyDelete
  22. Jag ska nog ge mig på att testa ditt recept på paneer. Sambon gör en murgh makhani (stavning?) som jag tror hade varit fin med paneer istället. Jag äter ju inte kyckling och har testat med quornfiléer innan men som sagt; paneer vore nog bättre.

    Jag gillar, följer och tipsar: http://marzipanart.blogg.se/vinna/2012/april/indiskt.html

    ReplyDelete
  23. Hej! Himmel vad glad jag blev när jag precis hittade din blogg..
    så mycket goda indiska veg recept, har läst recept en bra stund nu. Min indiska matlagning har tidigare bestått av linsgrytan Dahl, med gurkraita osv. Visserligen jättegott, men nu skall här provlagas både det ena och andra, tänker nog börja med en grönsaksbiryani. Låter jättegott! Och kan jag vinna lite kryddor, så kan jag laga till ännu mera indiskt..Följer nu, och har delat på fb (Marie L-m) Hoppas nu på tur.. Ha det gott önskar Marie L-m

    ReplyDelete
  24. Hej vilken toppen tävling!
    Det där hade jag allt velat testa, jag älskar att laga mat och hade velat testa göra något indiskt recept, min syster älskar indisk eller iaf stark mat. vi skulle bli riktigt glada om jag van, jag skulle bett min syster kommit och så hade vi bjudit våra vänner på god middag. =) Vem vill inte villa

    1. Jag har gillat på fb (Emma hjorth)

    2. Följer dig nu på blogloving: Följare: 43

    3. Länkat i min blogg: http://lifeofhjorth.blogg.se/2012/april/indiska-kryddor-184.html#comment

    4. Jag hittade en massa recept som jag nu måste testa göra detta hade jag baka: Philadelphiabullar i långpanna, måste testa laga Grekisk bulgursallad och Örtkryddad pasta med ugnsbakade körsbärstomater.. Allt ser så gott ut, är glad att mina vänner tipsade om din blogg och tävling!

    Håller tummarna hårt för vinst!

    ReplyDelete
  25. Jag har gjort alla moment, här är länken

    http://kucke-li-lo.bloggplatsen.se/2012/04/13/7728631-jag-tavlar/
    och skulle vilja komma till skott med att laga Biryani.
    Min man äter inte pasta så variation på ris behövs : )

    ReplyDelete
  26. 1. Jag följer dig på facebook
    2. Jag följer dig på bloglovin
    3. Jag har gjort ett inlägg på min blogg också länk: http://kalasmums.blogspot.se/2012/04/tavling-indiska-kryddor.html
    4. Jag hittade så mycket jag skulle vilja göra men just detta tänkte jag faktiskt göra till helgen (bhajia/pakora och en enkel tomatchutney)

    Så det var väl alla momenten nu hoppas jag bara på turen också :-)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...